PN-PT: 10-17 tel: 887 4444 22

Błędy przez które nie można schudnąć

Błędy przez które nie można schudnąć

Ile razy testowaliście na sobie rozmaite diety, ale żadna nie przyniosła oczekiwanych rezultatów?
Czy przyczyna nieskutecznego odchudzania tkwi w braku motywacji, problemach z hormonami czy może w przypadku złej przemiany materii? Odchudzanie według określonej diety, nie zawsze idzie zgodnie z zakładanym planem. Utrata kilku kilogramów bywa nieraz naprawdę trudna i wymaga od nas ogromnego wysiłku. Oczywiście, każdy zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba mniej jeść, więcej się ruszać, przestrzegać zasad zdrowego odżywiania itp. Niestety bywa tak, że stosując się do wszelkich norm i reguł, nasza waga cały czas wskazuje tę samą liczbę.

Dlaczego nie można schudnąć?

Przy diecie odchudzającej same chęci nie wystarczą. Potrzebna jest przede wszystkim silna wola, konsekwencja, regularność i upór w dążeniu do celu. Istotnym elementem jest także rzetelna wiedza, która dotyczy racjonalnego odżywiania. Warto tutaj wiedzieć, że nie istnieje jedna, uniwersalna dieta redukcyjna dla wszystkich osób, która się zawsze sprawdza. Skuteczne odchudzanie wymaga indywidualnego i precyzyjnego planu, który będzie dostosowany do stanu naszego zdrowia, możliwości, a także wszelkich upodobań. Istnieje niestety kilka błędów, które większość z nas popełnia przy próbach pozbycia się nadprogramowych kilogramów.

Nie mamy stworzonego planu

Każdy stawia sobie rozmaite cele, które chciałby osiągnąć w naprawdę szybkim czasie. Zaczynając odchudzanie, powinniśmy w pierwszej kolejności wiedzieć o tym, że zdrowe odchudzanie to utrata 0,5-1 kg tygodniowo. Zakładamy, że chcielibyśmy zrzucić 10 kg. Niestety, mimo iż zależy nam na efektach – nie zastanawiamy się nad tym, jak je osiągnąć. Konsekwencją tego są nieraz pomysły, które nie należą do pozytywnych np. przejście na bardzo restrykcyjną dietę. Nie ma takiej możliwości, by zdrowo schudnąć 10 kg w zaledwie 2 tygodnie. Aby nasz plan się powiódł, zaplanujmy dokładnie każde działanie. Zapiszmy w notatniku, co będziemy robić, żeby stracić dodatkowe kilogramy np. bieganie 2x w tygodniu, basen 1x w tygodniu, wykluczenie z diety słodyczy, wprowadzenie większej ilości warzyw itp. Najlepszym rozwiązaniem, byłaby wizyta u dietetyka, który pomógłby opracować jadłospis oraz wizyta u trenera personalnego, który wytłumaczyłby jak efektywnie ćwiczyć.

Jemy za mało i zbyt rzadko

Jeśli jemy dwa posiłki dziennie, śniadanie i obiadokolację - które nie są zbyt kaloryczne, musimy zapomnieć o schudnięciu. Dlaczego? Ponieważ długa przerwa pomiędzy nimi powoduje, że nasz organizm odczuwa niedobór cukru i wieczorem dąży do uzupełnienia swoich zapasów. Efektem po całodniowym głodowaniu jest nadrabianie wszystkiego czego nie zjedliśmy. Pamiętajmy, że dzienna norma kaloryczna jest podzielona na 5 posiłków, dzięki czemu organizm zużywa kalorie na bieżąco. Regularne dostarczanie organizmowi jedzenia podkręca w znacznym stopniu metabolizm. Jeśli ograniczymy ilość posiłków, nasza przemiana materii zwolni, co może skutkować efektem odwrotnym do pożądanego, a więc tyciem. Najczęściej jest tak, że przechodząc na restrykcyjne diety, kończymy później z efektem jo-jo.

Podjadamy

Gdy to robimy, dostarczamy organizmowi dodatkowych kalorii. Czy zdajemy sobie sprawę z ich ilości? Oczywiście, że nie. Postarajmy się chociaż przez jeden dzień spisywać wszystkie pozaregulaminowe i niekontrolowane przekąski. Wynik zaskoczy nie jedną osobę. Pamiętajmy więc, że podjadanie związane jest z ciągłą mobilizacją układu pokarmowego do nieustannej pracy. Nie podjadajmy pomiędzy posiłkami i sprawdźmy tego efekty.

Nie zmieniamy ćwiczeń

Każda aktywność fizyczna ma bardzo dobry wpływ na ogólny stan naszego zdrowia i sprzyja szczupłej sylwetce. Nie zapomnijmy jednak, że podczas odchudzania, wskazana jest różnorodność. Nasze ciało przyzwyczaja się do konkretnej aktywności, jeśli jest ona wykonywana regularnie i w takim samym natężeniu. Spróbujmy wprowadzić trochę zmian, a na pewno zobaczymy efekty.

Za mało pijemy

Podstawowa zasada odnosi się do tego, że woda jest sprzymierzeńcem odchudzania i smukłej sylwetki. Jeśli nie mamy problemów z nadciśnieniem i nie męczymy się z obrzękami, postarajmy się wypijać do 2 litrów wody dziennie.

Inne błędy przez które często nie możemy schudnąć to między innymi:

  • objadanie się przed snem,
  • unikanie śniadań,
  • rezygnacja z produktów bogatych w błonnik,
  • nieustanne zmienianie diety,
  • unikamy spożywania węglowodanów,
  • stawiamy głównie na żywność light,
  • brakuje nam motywacji i często nie doprowadzamy diety do samego końca.
Jeśli trudno Ci unikać powyższych błędów zainwestuj w catering dietetyczny :)

Załączniki artykułu

powrót

KONTAKT

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza poniżej. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.