PN-PT: 10-16 tel: 887 4444 22

5 porad dietetycznych, które pomogą Ci schudnąć

5 porad dietetycznych, które pomogą Ci schudnąć

Gdy duża nadwaga powoduje problemy zdrowotne, a komfort naszego funkcjonowanie zostaje zaburzony, odchudzanie jest koniecznością i jedynym krokiem, dzięki któremu pobędziemy się swoich problemów związanych z wagą.
Gdy duża nadwaga powoduje problemy zdrowotne, a komfort naszego funkcjonowanie zostaje zaburzony, odchudzanie jest koniecznością i jedynym krokiem, dzięki któremu pobędziemy się swoich problemów związanych z wagą. W wielu przypadkach, chęć utraty kilogramów nie jest spowodowana troską o zdrowie, a o atrakcyjny wygląd. Nie ważne jaka by nie była motywacja do schudnięcia, zrzucenie zbędnych kilogramów bywa nie lada wyzwaniem. Duża grupa osób nie wie, jak schudnąć w racjonalny i bezpieczny sposób. Eksperymentując z rozmaitymi dietami cud, na własnej skórze przekonujemy się, czym tak naprawdę jest efekt jojo. Utrzymanie osiągniętej wagi nie jest prostym zadaniem. Najlepszym rozwiązaniem jest więc trwała zmiana swojego podejścia i nawyków żywieniowych. Odchudzanie wcale nie musi być pełną wyrzeczeń głodówką. Istnieje wiele porad, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonego przez siebie celu.

5 porad dietetycznych, które pomogą Ci schudnąć

Warunkiem każdej zdrowej diety jest samodzielne przygotowywanie posiłków w domu i rezygnacja z wysoko przetworzonych produktów. Co zrobić, by nasze odchudzanie było efektywne?
  1. Śniadanie to podstawa
    To pierwszy i najważniejszy posiłek w dniu, dlatego nie powinniśmy go pomijać. Jeśli to robimy, popełniamy pierwszy dietetyczny błąd w odżywianiu. Po przebudzeniu, powinniśmy dostarczyć organizmowi solidną dawkę energii w postaci wartościowych kalorii. Składają się na nie przede wszystkim białko, witaminy i błonnik. Jeśli naszym celem jest pozbycie się nadprogramowych kilogramów, zdecydujmy się na poranną owsiankę, jaglankę lub też mieszankę owocowych przysmaków z bakaliami. W dzisiejszym świecie każdy jest zabiegany i zapracowany. Gdy nie mamy rano czasu na przygotowywanie śniadania, szykujmy je dzień wcześniej każdego wieczoru. Dzięki temu, będziemy mogli zjeść pożywne śniadanie w domu albo wziąć na wynos do szkoły lub pracy.
  2. Nawadniaj organizm
    Odpowiednia ilość wody i dobrze nawodniony organizm to gwarancja naszego sukcesu w odchudzaniu. Trzeba przyznać, że większość osób zapomina o piciu wody lub po prostu jej nie lubi. Jak uatrakcyjnić smak wody? Znakomitym rozwiązaniem są cytrusy. Dzięki nim, smak wody będzie atrakcyjny i orzeźwiający. Jeśli zapominamy o odpowiednim nawadnianiu naszego ciała, zainstalujmy sobie specjalną aplikację przypominającą o piciu wody. To dobry początek, by zacząć stawiać ja na priorytetowym miejscu w swoim planie dnia i przekonać się o jej zdrowotnych korzyściach. Osoby odwodnione, znacznie częściej sięgają po przekąski, słodycze i są bardziej zmęczone.
  3. Używaj małych talerzy
    Dla jednych może się to wydać dziwne, dla innych jest zbawienną poradą. Serwowanie posiłków na małych talerzach sprawia, że zjadamy o wiele mniej niż przy stosowaniu większych talerzach. Widząc pełny talerz, nasz mózg szybciej wysyła sygnał, że jesteśmy najedzeni. Duży talerz, zachęci nas do kolejnej dokładki. Tę poradę naprawdę warto przetestować.
  4. Postaw na aktywność fizyczną
    Intensywny trening? Basen? Szybki spacer? Zapewne ciągłą wymówką jest brak czasu na cokolwiek. Jeśli ciężko nam przemóc się do regularnego uprawiania sportu, zadbajmy, by w każdym dniu poświęcić przynajmniej 10 minut na aktywność. Sport bardzo szybko uzależnia, a widząc pierwsze efekty, na pewno zmobilizujemy się do poświęcania większej ilości czasu na treningi. Ważne, by być w ruchu niezależnie od panującej pogody. Można więc zdecydować się na trening lub spacer na świeżym powietrzu lub postawić na ćwiczenia w domowym zaciszu.
  5. Zadbaj o odpoczynek
    Czy sen ma wpływ na odchudzanie? Oczywiście, że tak. To właśnie od niego zależy pomyślność naszej diety. Dobry sen, pomaga w uregulowaniu hormonów, które są odpowiedzialne na apetyt i właściwe trawienie. Jeśli każdego dnia, będziemy dostarczać odpowiednią ilość snu naszemu organizmowi, będziemy wypoczęci, przepełnieni energią, zrelaksowani, unikniemy rozdrażnienia i napadów głodu w ciągu dnia,a także będziemy mieć siłę na walkę z odchudzaniem. Zadbajmy również o odpoczynek pomiędzy treningami. Zrelaksujmy się i zadbajmy o naszą kondycję psychiczną.
powrót

KONTAKT

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza poniżej. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.